میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یک روش لایه‌برداری مکانیکی از سطح پوست است که به دنبال این فرآیند، به پوست فرصت تولید یک لایه جوان و شاداب داده می‌شود. این روش برای بیمارانی که منافذ پوستی باز دارند یا برای درمان چین و چروک‌های سطحی، کک و مک و جای جوش‌های سطحی مناسب است. استفاده از این روش در درمان جای جوش‌های عمیق، جای زخم‌های فرو رفته، کک و مک حاملگی و پاک کردن تاتو در همراهی با سایر درمان‌ها موجب بهبود نتایج می‌گردد.

در روش میکرودرم ابریژن، بلورهای اکسید آلومینیوم روی سطح پوست بیمار پرتاب شده و غلتانده می‌شوند. سپس با کمک یک نیروی مکشی، لایه پوست را جدا می‌کنند.

میکرودرم ابریژن طی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه و با فواصل درمانی یک هفته یکبار تا یک ماه یکبار و بسته به نوع ضایعه بین ۴ تا ۱۰ جلسه انجام می‌شود.

استفاده از روش میکرودرم ابریژن درد چندانی نداشته و نیاز به بی حسی موضعی ندارد.

روش درمانی میکرودرم ابریژن کاملاً سرپایی بوده و بیمار بلافاصله می‌تواند به کار خود بازگردد.

پس از درمان توسط میکرودرم ابریژن، بیمار مختصری قرمزی و التهاب بر روی پوست خود خواهد داشت که بین ۴۸ ساعت تا یک هفته برطرف می‌گردد. در این روش درمانی زخم ایجاد نمی شود. استفاده از داروهای ضد آفتاب به مقدار و فواصل تعیین شده مطابق تجویز پزشک، الزامی می‌باشد.

پس از انجام میکرودرم ابریژن لازم است کرم ضدآفتاب به مقدار توصیه شده و در فواصل تعیین شده مورد استفاده قرار گیرد و حداقل یک هفته از تماس مستقیم با نور آفتاب اجتناب گردد، در غیر اینصورت می‌تواند منجر به ایجاد تغییرات رنگدانه‌ای پوست و بروز لک گردد.

علائم گذرای قرمزی و حساسیت پوست به طور معمول پس از ۴۸ ساعت برطرف شده و بهبودی کامل حاصل می‌گردد.

نتایج درمانی در روش میکرودرم ابریژن بسته به عمق ضایعه متفاوت است. در مواردی که منافذ باز پوستی، چین و چروک‌های سطحی و جای جوش سطحی باشد، نتایج درمان بسیار عالی خواهد بود.