کوچک کردن سینه

سینه‌های بزرگ و حجیم، علاوه بر جنبه زیبائی بر جنبه بهداشتی فرد نیز تاثیر منفی دارد و باید درمان گردد.

سینه‌های خیلی بزرگ می‌تواند عامل ایجاد آسیب به مهره‌های گردن و پشت شود و دردهای مزمنی را در ناحیه شانه ایجاد کند. در تکنیک ماموپلاستی علاوه بر کاهش حجم سینه، شکل زیباتر و متناسب‌تری به سینه داده می‌شود. طی جراحی ماموپلاستی یا کوچک کردن سینه، در صورت نیاز امکان کوچک کردن هاله دور سینه نیز وجود دارد.

تکنیک‌های متعددی برای جراحی کوچک کردن سینه وجود دارد. طی سال ها آموزش و تجربه آموخته‌ایم که هر بیمار با توجه به آناتومی بدن، قوام پوست و نسج زیر جلدی، قوام پستان و حجم پستان، تکنیک مخصوص به خود را نیاز دارد. در بعضی بیماران، برش جراحی در ناحیه دور سینه انجام می‌گیرد و در برخی دیگر این برش به صورت عمودی تا زیر سینه ادامه می‌یابد. سپس بافت‌های اضافه سینه خارج شده و سینه در قسمت بالاتری قرار می‌گیرد

بر اساس تکنیک مورد استفاده، مدت زمان عمل ماموپلاستی یا کوچک کردن سینه متغیر است ولی به طور معمول این جراحی حدود سه الی پنج ساعت به طول می‌انجامد

به طور معمول جراحی ماموپلاستی یا کوچک کردن سینه تحت بیهوشی عمومی انجام می‌گیرد.

بعد از انجام عمل ماموپلاستی یا کوچک کردن سینه، بر اساس حجم سینه و تکنیک مورد استفاده ممکن است پس از هوشیاری کامل مرخص شوید یا بر اساس صلاحدید پزشک، یک شب بستری شده و تحت مراقبت قرار گیرید.

تورم، کبودی و احساس ناراحتی و سوزش در ناحیه تحت جراحی از اثرات جانبی و موقت عمل جراحی ماموپلاستی یا کوچک کردن سینه است که طی چند روز بعد از عمل برطرف می‌شود.

عفونت، عدم تقارن پستان‌ها، اسکار عمل جراحی و ایجاد بافت کلوئید، کاهش یا از بین رفتن حس در نوک سینه‌ها و نیز از بین رفتن هاله یا نوک سینه به دلیل اختلال در خون‌رسانی از عوارض جراحی ماموپلاستی یا کوچک کردن سینه است.

۴۸ ساعت پس از جراحی ماموپلاستی یا کوچک کردن سینه پانسمان شما برداشته شده یا تعویض می‌گردد. ۴۸ ساعت پس از جراحی می‌توانید استحمام کنید. تمامی بخیه‌های شما قابل جذب بوده و نیاز به کشیده شدن ندارد. ظرف مدت یک هفته به کار خود باز خواهید گشت. پس از جراحی باید به مدت حداقل سه هفته سوتین مخصوص بپوشید و حداقل به مدت دو ماه از انجام فعالیت‌های شدید ورزشی اجتناب کنید.

بیماران پس از جراحی کاهش حجم سینه، به دلیل کاهش حجم و ایجاد فرم زیبای سینه از اعتماد به نفس بالاتری برخوردار خواهند شد، فعالیت‌های ورزشی و فیزیکی آن‌ها با راحتی بیشتری انجام گرفته و از دردهای مزمن گردن و شانه و بیماری‌های پوستی زیر پستان‌ها رهایی می‌یابند.

افراد سالمی که سینه‌های بزرگی داشته (ماکروماستیا) و این مورد باعث درد در نواحی گردن، شانه و پشت می‌گردد کاندید مناسبی رای جراحی کوچ کردن سینه می‌باشند.

انجام این عمل شرط سنی ندارد اما، موارد ذیل لازم است مورد توجه قرار گیرد:

• سینه به قدری حجیم باشد که انجام فعالیت‌های اجتماعی را مختل نماید
  • رشد جسمی و فکری شخص کامل شده باشد
  • شخص آگاهانه تصمیم گرفته باشد و از عوارض احتمالی آن آگاهی کامل داشته باشد
  • داشتن انتظارات منطقی از نتیجه عمل

اگر از داشتن سلامتی کامل جسمی و روحی مطمئن بوده و مرتبا تمرینات ورزشی معمول را انجام داده‌اید، برای انجام عمل جراحی کوچک کردن سینه آمادگی دارید. متوقف کردن مصرف انواع مواد تدخینی را فراموش نکنید.

صبح روز عمل به بیمارستان یا کلینیک رفته و همان روز یا روز بعد، ترخیص خواهید شد. این عمل تحت بیهوشی کامل انجام گرفته و چیزی حس نخواهید نمود.

تا حدی درد خواهید داشت که در افراد متفاوت است. اندازه این درد در افراد مختلف متفاوت است. در افرادی که درد نواحی سینه و گردن را تحمل کرده‌اند، این درد به چشم نمی‌آید. ممکن است برای چند روز اول داروی مسکن تجویز گردد.

اهداف خود را قبل از جراحی با جراح در میان بگذارید. جراح زیبائی سعی خواهد کرد خواسته شما را برآورده کند، مشروط بر اینکه، سلامتی شما در معرض مخاطره قرار نگیرد.

جای همه‌ی برش‌های جراحی مشخص است و بیشتر اسکارها بعد از 6-12 ماه محو خواهند شد. در بعضی افراد جای برش کم رنگ و نازک بوده و در بعضی دیگر ضخیم، حتی در بعضی‌ها کلوئید ایجاد خواهد شد. هر چند شدت ماندگاری جای برش جراحی و یا زخم، ژنتیکی است اما، جراح زیبائی متجبر و کارآزموده، با بهره‌گیری از تکنیک‌های پیشرفته و تجربه، این علائم را به حداقل رسانده و یا با انتخاب محل برش مناسب، اسکار را از دید مخفی خواهد کرد.

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

پاسخ به سئوالات فوق بستگی به عوامل زیادی دارد و در افراد مختلف، متفاوت است. جراح زیبائی در مشاوره اولیه و مشاوره قبل از عمل و با توجه به نتایج معاینات، به این سئوالات پاسخ خواهد داد. بنابراین لازم است استراتژی و انتظارات خود را شفاف و واضح با پزک در میان بگذارید.

بله. لیفت سینه هم انجام شده و در صورتی که جراح پلاستیک از تبحر و دانش و تجربه کافی برخوردار باشد، قوام و سفتی سینه‌ها به حدی خواهد بود که حتی ممکن است نیاز به استفاده از سوتین نباشد.

در افراد مختلف متفاوت بوده اما، ممکن است 3-6 ماه طول بکشد.

کادر پزشکی، دستورالعمل‌های بعد از عمل را با توجه به فیزیک بدنی شما، در اختیارتان خواهند گذاشت.

سینه‌های شما بخشی از تصویر بدن شماست و این حس و نگرانی طبیعی است. به خاطر داشته باشید کاهش اندازه سینه برای ارتقای سلامتی شماست و به شما را از شر درد نواحی کمر و گردن و بثورات پوستی نجات داده و در واقع شما نه تنها چیزی از دست نمی‌دهید بلکه سلامتی و آرامش خود را ارتقا داده و فعالیت اجتماعی بهتر و بیشتری خواهید داشت.

متعاقب بالا رفتن سن، بارداری، شیردهی و افزایش وزن، اندازه سینه‌ها افزایش می‌یابد. خوشبختانه، در صورت نیاز، می‌توانید مجددا تقاضی انجام عمل جراحی کوچک کردن سینه را داشته باشید.

اگر منشأ درد کمر و گردن شما اندازه سینه باشد پاسخ به این سئوال مثبت است. اما هیچگاه نتایج اعمال جراحی دارای تظمین 100 درصد نیست.

تا می‌توانید اطلاعات کسب کنید و کلیه سئوالات خود را از قبل بنویسید و در هنگام مشاوره با جراح منتحب خود در میان بگذارید. تا زمانی که آمادگی روانی کامل ندارید تصمیم‌تان را عمل نکرده و هرگز اجازه ندهید دیگران شما را تحت فشار بگذارند. با مراجعه به بخش ویزیت مجازی سایت دکتر غلامحسین غرابی، پاسخ دقیق و واضح سئوالات خود را دریافت می‌کنید.